
Martina Zitová, ředitelka
Motto: „Kdo chce pít z pramene, musí jít proti proudu.“
Baví mě tvořit prostor, kde je lidem dobře, velkým i malým, kde jsou přijímání takoví, jací jsou. Baví mě objevovat schopnosti lidí a podporovat je v růstu v tom, co je těší a dává jim smysl. Ráda se ptám a hledám odpovědi na otázky, proto se obklopuji zvídavými lidmi. Můj život ovlivnil a nasměroval koncept „Respektovat a být respektován“. Absolvovala jsem semináře „Efektivní rodičovství“, „Intuitivní pedagogika“, „Original Play“. Vystudovala jsem obor Učitelství biologie a chemie na MU a doktorský studijní program Ekologie lesa na MENDELU v Brně. Mým největším koníčkem mnoho let je divadlo, jsem členkou divadla Strom a hostující v Divadle Járy Pokojského, podporuji bezbariérové Divadlo Barka v Brně.

Dana Tvrďochová, zástupkyně ředitelky, psycholožka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „…dělej malé věci s velkou láskou…“
Jsem moc ráda s dětmi. Baví mě vzájemné obohacování. Jejich pohled na svět, myšlenky a nápady jsou pro mě velkou inspirací. Vystudovala jsem psychologii na FF MU a speciální pedagogiku na PedF UP. Učila jsem na základní umělecké škole literárně – dramatický obor, pracovala jsem v pedagogicko-psychologické poradně, působila jsem na základní škole jako školní psycholožka a učitelka. Podílím se také na tvorbě učebnic a metodických materiálů.
Hlavně jsem ale máma čtyř dětí, mám ráda přírodu, příběhy, umění….
Moc bych si přála přispět k tomu, aby děti zažívaly ve škole radost, učení bylo pro ně smysluplné a mělo přesah do běžného života. Aby se neučily pro život, ale životem, aby si uchovaly a rozvíjely otevřenost, tvořivost a zvídavost…. A spěly k odpovědnosti, samostatnosti a harmonii.

Irena Bílá, učitelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „S úsměvem jde všechno líp.“
Vystudovala jsem učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a práci s dětmi jsem se začala věnovat už při studiu. Od samého začátku mého působení ve školství jsem měla pocit, že zavedené přístupy ke vzdělávání a postoje mnohých učitelů k dětem nejsou takové, jaké by děti potřebovaly, a chtěla jsem najít způsob, jak to dělat jinak. Baví mě objevovat stále něco nového a ráda hledám nové směry a nové cesty.
Absolvovala jsem kurz Respektovat a být respektován, seminář k tématu intuitivní pedagogiky a několik seminářů ke zdokonalení výuky a práce s dětmi. Snažím se dětem vytvářet takové prostředí, které podporuje jejich přirozenou zvídavost a které je vede k poznání, že ruku v ruce s vlastní zodpovědností mohou dokázat všechno, a současně jen to, pro co se samy rozhodnou.
Ráda čtu, chodím do přírody, zejména do hor, trávím čas s přáteli, mám ráda divadlo. Divadelní představení připravuji také s dětmi a v poslední době se věnuji i pořádání benefičních akcí „s dětmi pro děti“.

Simona Dočkalová, učitelka a průvodkyně dětí za poznáním
Motto: „Pokud se ti zdá, že život je vzhůru nohama, nevadí. Možná je třeba jen jiný úhel pohledu.“
Vystudovala jsem PedF MU, Učitelství pro 1. stupeň se specializací na anglický jazyk. Učila jsem 15 let v základní škole, kde jsem potkala spoustu úžasných učitelů – kolegů, dětí a jejich rodičů. Měla jsem možnost navštívit mnoho kurzů a seminářů, včetně zahraničních pobytů, ze kterých jsem si odnesla to, co bylo mé povaze a práci s dětmi blízké. Jsem zvídavá, baví mě přemýšlet nad vším kolem sebe a koukat na svět ze všech možných perspektiv a úhlů. Moje dvě ze všech nejlepší děti jsou mi zrcadlem, potěšením i starostí, jak už to mámy na světě mají. A ty bonusové děti, které mi na pár hodin denně s důvěrou svěří jiní rodiče, představují v mém životě osvěžující studnici nápadů, hlášek, situačních scének. Kéž jsem i já pro ostatní pramenem, ze kterého tu tryská gejzír a tu zas teče uklidňující živá voda.
Nikola Hanáčková, učitelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „Sen, který nemáš, se ti nikdy nemůže splnit.“ Mark Victor Hansen.
Vystudovala jsem učitelství pro střední školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Během studia jsem začala zjišťovat, že střední škola, není úplně to, co bych chtěla do budoucna dělat. Po studiu jsem nastoupila na ZŠ Prameny, kde jsem poznala jinou formu výuky, než na jakou jsem doposud byla zvyklá. Hned jsem věděla, že toto je ta cesta, kterou se chci dát. Nyní studuji dálkovou formou učitelství pro 1. stupeň základní školy a chci se věnovat naplno dětem této školy, protože je to to, co mě naplňuje a baví. Mými koníčky jsou četba knih, ruční práce a zahradničení. Ráda trávím čas s přáteli a rodinou.

Dana Taušová, učitelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Vystudovala jsem angličtinu na FF MU a po studiu jsem chtěla využít angličtinu jinak než v klasickém školství. Po narození syna jsem hledala, jak mu přirozenou cestou zprostředkovat cizí jazyk, když nejsem rodilý mluvčí. Můj syn mi pomohl pochopit, že naučit se cizí jazyk je v podstatě přirozenou hrou, na kterou jsme my dospělí už dávno zapomněli, a tím mě přivedl k výuce angličtiny předškolních dětí a také do Pramenů. Učení nejen cizího jazyka by mělo vycházet z nás samotných, měl by nás popohánět náš vnitřní motor, ne vnější tlak, soutěživost a porovnávání s druhými. Snažím se přirozeným a hravým způsobem přiblížit dětem cizojazyčný svět a mít radost z toho, že nejsme omezeni jen naší mateřštinou a myšlení v jednom jazyce, ale máme díky tomu možnost pohybovat se po celém světě, ať už reálně nebo přeneseně, bez jazykové bariéry.

Jitka Mládková, učitelka, asistentka pedagoga a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „Tvořivost je v srdci.“
Vystudovala jsem sociální pedagogiku a prošla jsem intenzivním arteterapeutickým výcvikem, od dětství maluji a tvořím. Výtvarný kurz pod vedením výtvarníka doc. Petra Kvíčaly mě pedagogicky velmi inspiroval, 17 let se profesionálně věnuji výtvarné práci s dětmi, 5 let jsem pracovala s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Ráda dělám věci po svém a život mě učí, jak respektovat a zažívat při tom radost. Můj přístup k dětem je založen na principu doprovázení a rozvíjení vlastních schopností a potenciálu každého z nich. Jako průvodce dětí cítím vděčnost také za to, že ony provázejí mne.

Miloslava Hazuchová Strungová, učitelka při expedičních dnech a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „Můžeme zažít velké štěstí ponořením se do podstaty přírody, do podstaty pravého života.“ (Míla Tomášová)
Vystudovala jsem environmentalistiku se zaměřením na výchovu. Mnoho let jsem pracovala jako lektorka ekologické výchovy v různých ekologických organizacích i jako průvodkyně v dětském lesním klubu. Jsem vděčná za to, že můžu děti naší školy provázet na lesních dnech, protože pobyt dětí v přírodě představuje pro dnešní generaci nenahraditelnou devízu pro celý život. Jaká je příroda velká učitelka nám ukazuje každý lesní den. Dokáže nás nejen naučit, ale i uvolnit, zklidnit, přivést blíže k sobě navzájem.
Obecně pro mě práce s dětmi vytváří příležitost poskytovat prostor, ve kterém se můžou děti projevit a dokázat skvělé věci.
Kromě práce s dětmi se věnuji tanečně-pohybové terapii, působím také jako lektorka kreativního terapeutického tance pro všechny věkové skupiny. Jsem i lektorkou ekofilozické metody „Work that Reconnects“.
Adriana Baštýřová, učitelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: “Každý máme dva životy. Ten druhý začíná poté, co si uvědomíme, že máme jenom jeden”
(Tom Hiddleston)
To, že chci být učitelkou, jsem věděla již od základní školy. Myslím, že na tom měli obrovský podíl učitelé a učitelky, kteří mě provázeli na mé studijní dráze. Dějepis mě uchvátil nejvíce ze všech předmětů. V jednu chvíli jsem si dokonce pohrávala se studiem historie. Tam jsem vydržela rok, abych se ujistila v tom, že chci opravdu učit. Pokračovala jsem tedy dále ve studiu na Pdf MU, kde jsem vystudovala dějepis a občanskou výchovu. Co mě na historii baví, je její různorodost, a zároveň to, že se z ní člověk může poučit. Kromě historie jsou mojí vášní knihy a jóga.
Jsem neskutečně ráda, že mě osud zavál do Pramenů, kde se dětem pokouším předat svoji lásku k dějepisu a historii celkově. Uchvátila mě tamní přátelská atmosféra, propojenost mezi všemi a nadšením, se kterým se všichni pouští do nových výzev.
Jana Vyvialová, učitelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Vystudovala jsem matematiku a základy společenských věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Několik let jsem doučovala matematiku a vedla kurzy k přípravám na přijímací zkoušky. Baví mě hledat různé způsoby, jak řešit matematické problémy, hledat matematické zákonitosti v netradičních oblastech, a hrát si se zajímavými způsoby zadávání matematických úloh. V rámci studia jsem se zapojila do výzkumu zaměřeného na testování terénních výuk v hodinách matematiky, a tudíž mě velmi zaujala možnost působit v prostředí, kde jsou děti na výuku mimo lavice zvyklí. Na matematice mě fascinuje její různorodost, univerzálnost a propojenost. Mým cílem je předávat toto mé nadšení dál.
Jakub Kudlička, učitel a průvodce dětí na jejich cestě za poznáním
Vystudoval jsem geografii s kartografií na Přírodovědecké fakultě a historii na Filosofické fakultě. Hlavně přírodní vědy jsem měl vždy rád a toto nadšení u mě přetrvalo dodnes. Rád cestuji, poznávám nová místa a v krajině hledám přírodní útvary, zákonitosti a procesy. V přírodě totiž nic není náhoda. Geografie je věda, ve které najdou své místo i obory jako historie, biologie, fyzika, chemie, matematika. S pomocí těchto oborů, které se v zeměpisu setkávají, lze venku vše vysvětlit a vše najednou dává smysl – no není to super?
Nejsem z těch, kteří by chtěli být odjakživa učitelem a k této profesi mě v podstatě dovedlo několik náhod. Čím déle se však o učitelství zajímám, tím větší smysl v tomto povolání vidím. Zároveň jsem otevřen novým cestám a alternativním přístupům, což se shoduje i s filozofií naší školy. Mezi mé koníčky patří cestování, sport, nebo historické motocykly.
Ivana Burianová, učitelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „Logika Tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost Tě dostane všude.“ Albert Einstein
Příběhy jsou odpradávna součástí našich životů. Každý den prožijeme nebo potkáme nějaký, který nás může inspirovat. Pokud při čtení knih máme oči, mysl i srdce otevřené, nalezneme v textech to, co zrovna potřebujeme – úsměvy, nové světy a možnosti nebo vzácné rady. S radostí, zvědavostí a pokorou se snažím být dětem průvodkyní při hledání a tvoření jejich příběhů. Nabízím literární prameny, které by je mohly inspirovat k objevování vlastních pramenů tvořivosti. Tvořivosti, která pomáhá nejen při psaní a vypravování, ale také při řešení náročných situací. Kdykoliv máme možnost být tvůrci vlastního příběhu. Jaký bude tentokrát?
Moje příběhy…
Od dětství ráda čtu, prožívám a tvořím příběhy psané, kreslené i malované. Proto jsem vystudovala český jazyk a literaturu společně s výtvarnou výchovou. Rozmanité možnosti umění a výtvarné pedagogiky jsem dále objevovala během cestování a na studijních stážích ve Francii. Kde jsem sedm let žila, studovala a učila výtvarný obor. Současně jsem se věnovala doktorskému studiu. Vždy mě fascinovala léčebná a pomáhající síla umění. Proto jsem tři roky studovala arteterapii.
Od roku 2016 učím výtvarnou výchovu a anglický jazyk na Gymnáziu ve Vyškově. V roce 2011 jsem založila Ateliér Ulita, kde lektoruji pravidelné výtvarné dílny pro děti (Divotvorný ateliér), výtvarné a keramické kurzy pro dospělé. Tam také modeluji z hlíny a maluji obrazy. S manželem se snažíme postupně tvořit jedno krásné dílo, o které s láskou pečujeme. Je to příběh o rodině a třech dětech.
Šárka Haklová, učitelka španělštiny a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: “Tělo čmeláka není vhodné k létání, ale je dobře, že o tom čmelák NEVÍ a LÉTÁ.”
Vystudovala jsem filozofickou fakultu na UP v Olomouci. Do mateřské dovolené jsem se věnovala výuce cizích jazyků v různých formách a institucích. Měla jsem příležitost strávit 3 roky ve třech různých španělsky mluvících zemích (Kolumbie, Španělsko a Chile) a s úžasem jsem nasála atmosféru a energii španělštiny, tamních lidí a krajiny. Také jsem si potvrdila, že poznáním jiné země, kultury, krajiny a zvyků máme šanci poznat více sami sebe. A znalost jazyka nám je v poznávání obrovským pomocníkem. Prameny přišly do mého života jako osvěžující kapka rosy a jsem za to moc vděčná.

Daniela Pospíšilová, asistentka pedagoga a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Ráda pracuji s dětmi a pro děti. Je to obohacující, inspirující, ale i náročné a vyčerpávající. Neustále ve střehu. Jsem ráda, že mohu druhým rokem pracovat v týmu naší školy pro naše děti. Od svého původního povolání zdravotní sestry jsem se odklonila ke keramice a k lektorování, převážně pro děti. Hlína je zajímavý materiál, který nám dává přímo naše zem a v prstech malých i velkých se dokáže proměnit v cokoliv. Uklidňuje mysl a duši a zároveň provokuje k tvorbě. Ve volném čase se podílím na pořádání příměstských táborů a volnočasových aktivit pro děti během školního roku.
Spolu s manželem a s našimi čtyřmi dětmi tvoříme rodinu, která se v čase proměňuje a žije. Je báječné, že jsme se navzájem dostali.
Ráda si najdu čas na knížky, zahradničení a na vyjížďky na koloběžce. S radostí na sebe nechávám působit sílu přírody. Užívám si ji, její sílu a zároveň i obyčejnou neobyčejnost.

Hana Komínková, asistentka pedagoga, vychovatelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „Poletím“, řekla housenka. A všichni se smáli. Všichni, kromě motýlů…
Jako malá jsem mnoho let chodila a postupně i vedla děti v turistickém oddíle. Že bych jednou chtěla působit v nějaké organizaci, která je zaměřená na práci s dětmi jsem věděla velmi brzy, ale učitelství samotné mě zcela netáhlo. Vystudovala jsem Sociální pedagogiku a poradenství na FF MU a po škole nejprve zamířila pracovat s lidmi, kteří se potýkají s nějakým duševním onemocněním. Následovalo pár let mateřské a nové hledání práce.
Cesta do Pramenů bylo velké štěstí a splnilo se mi tak přesně to, co jsem chtěla kdysi před mnoha lety. Prameny jsou pro mě více než škola, je to prostor, který spoluutvářejí nejen dospělí, ale právě i děti. Je to místo, kde se během výuky snažím podporovat děti, které mají svůj specifický učební plán a během družiny být součástí jejich her. Baví mě upřímná dětská logika přirozeně propojená s fantazijním světem a vírou, že vše je možné.
Hedvika Mitrovská, vychovatelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: “Jen děti vědí, co hledají.” …Malý princ
Svět dětí se prolíná celým mým životem. Vystudovala jsem předškolní a mimoškolní pedagogiku a Učitelství MŠ. Mnoho let jsem vedla velký skautský oddíl, letní tábory, volnočasové kroužky na DDM a v neposlední řadě jsem pracovala jako předškolní pedagog v MŠ. Všechny děti, které se protnou s mým životem, ho doplňují. Baví mě pozorovat dětský svět se všemi důležitostmi a společně objevovat nové pohledy, pocity a prožitky. Moji cestu mi zpestřuje mých pět dětí.
Iva Šturalová, školní asistentka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: „Vzdělání je schopnost porozumět druhým.“ — Johann Wolfgang von Goethe
Vystudovala jsem na Právnické fakultě MU obor Veřejná správa a dlouhou dobu jsem pracovala v právním prostředí. Po narození našeho prvního syna jsem se postupně začala (logicky) zajímat o psychologii a následně o výchovu a vzdělávání dětí. Na počátku všeho mě výrazně ovlivnil koncept Respektovat a být respektován. Je to něco, co mi dává ve vztazích smysl. V průběhu dalších let jsem absolvovala několik konferencí a webinářů o výchově a vzdělávání dětí, o hledání jejich potenciálu.
Zároveň také pocházím z učitelského prostředí a vhled do klasického školství mě bohužel nikterak neuspokojoval. Přála bych dětem prostředí, které respektuje jejich potřeby, tempo i jejich osobnost. Vyústěním všech těchto vlivů bylo rozhodnutí absolvovat kurz asistentky pedagoga, díky kterému jsem nakonec zakotvila v Pramenech.
Svůj volný čas trávím nejraději se svou rodinou. Baterky dobíjím aktuálně tvořením naší zahrady nebo někde v klidu v přírodě. A miluji dobré jídlo.
Eva Míčová, školní asistentka, vychovatelka a průvodkyně dětí na jejich cestě za poznáním
Motto: “Kdo se učí, dělá chyby.”
Život vnímám jako prostor k učení, růstu a prožívání radosti i různých aspektů lidství. Než jsem se stala maminkou byly zdrojem učení hlavně knihy a teoretické informace, přístup k životu jsem měla spíše vědecký. S dětmi nastala veliká změna a já jsem za ni velmi šťastná. Učím se každým novým dnem, tím co přinese, s kým a čím se setkám. Vychutnávám si přítomnost a vnímám, že události mají svůj řád i čas.
Věnuji se práci v zahradě a sadu, vedu divadelní kroužek v obci, spoluorganizuji přívesnické tábory, nejraději trávím čas se svými blízkými v přírodě. Mám ráda otevřené sdílení s lidmi.
Těším se na vzájemné učení se s dětmi i dospělými ve škole Prameny.

Renata Přichystalová, kuchařka, uklízečka
Motto: „Cesta pramene je dlouhá.“
Mám 3 krásné děti, které milují nadevše. Moje záliby jsou koně a psi.